Ένα πρόγραμμα Erasmus είναι πάντα ευπρόσδεκτο, αφού το λιγότερο που μπορεί να σου προσφέρει είναι ένα όμορφο ταξίδι και μία αλληλεπίδραση με ανθρώπους που καταπιάνονται με όμοια με εσένα πράγματα, που τους παρακινεί ένα παρεμφερές κίνητρο για γνώση και εξέλιξη. Όταν, μάλιστα, το δικό σου πρόγραμμα Erasmus περιλαμβάνει ένα ταξίδι στο μαγευτικό Alcala de Henares με συνοδοιπόρους τρεις υπέροχες φίλες, εύκολα αντιλαμβάνεσαι πως μάλλον όλα θα πάνε κατευχήν. Όπως και πήγαν.
Μισή μόλις ώρα από τη Μαδρίτη βρίσκεται η μεσαιωνική πόλη Alcala de Henares, γενέτειρα του πατέρα του Δον Κιχώτη, Μιγκέλ ντε Θερβάντες, ο οποίος γεννήθηκε το 1547 στην πόλη. Η πόλη σχεδιάστηκε και χτίστηκε στις αρχές του 16ου αιώνα για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες πανεπιστήμιου και είναι η πρώτη του είδους της στην Ευρώπη. Το 1998 το ιστορικό κέντρο της Αλκαλά ντε Ενάρες ανακηρύχθηκε Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.
Από το επιμορφωτικό αυτό πρόγραμμα δεν έλειπε τίποτα. Τίτλος του προγράμματος ήταν: "Η τεχνολογία μέσα στην τάξη, η παιχνιδοποίηση στην εκπαίδευση". Πιο συγκεκριμένα, το επιμορφωτικό αυτό σεμινάριο 20 ωρών διοργάνωσε η Cervantes Training και αφορούσε καινοτόμες μεθόδους και σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία που μπορούν να εφαρμοστούν στην τάξη, με σκοπό την αύξηση του ενδιαφέροντος και της συμμετοχής των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η επιμόρφωσή μας ήταν χωρισμένη σε τρία μέρη. Το πρώτο αφορούσε στην ανακάλυψη του τόπου με απεριόριστη καθοδήγηση από τους επιμορφωτές μας. Κάθε πρωί ήμασταν ελεύθερες να περιηγηθούμε τόσο στη μεσαιωνική πόλη που μας φιλοξενούσε, όσο και στην κοντινή Μαδρίτη και τις πολλές μικρές και μεγαλύτερες γειτονικές πόλεις. Μια πρώτης τάξεως απόδραση από κάθε τι συνηθισμένο.
Το δεύτερο μέρος ξεκινούσε κάθε μέρα στις 4 και τελείωνε στις 8. Τέσσερις ώρες γεμάτες γνώση. Τα μαθήματα περιελάμβαναν ένα μείγμα από θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις. Αναρίθμητα ψηφιακά εργαλεία παρουσιάζονταν για τα μάτια μας μόνο, το ένα μετά από το άλλο, παρασύροντάς μας στον κόσμο της παιχνιδοποίησης ολοένα και περισσότερο. Στη συνέχεια, η θεωρία έδινε τη θέση της στην πράξη. Παίρνοντας τη θέση των μαθητών, δοκιμάζαμε ένα-ένα τα νέα μας ψηφιακά παιχνίδια. Παίξαμε, μπερδευτήκαμε, γελάσαμε. Περάσαμε τέλεια.
Η επιμόρφωσή μας ολοκληρώθηκε την τελευταία μέρα με το τρίτο μέρος: την ενσωμάτωση όλων των νέων πληροφοριών στη διδασκαλία μας. Κληθήκαμε να παρουσιάσουμε σε λίγα μόνο λεπτά μία διδακτική πρόταση, επιδεικνύοντας με δημιουργικό και αποτελεσματικό τρόπο την κατάκτηση των νέων μας γνώσεων. Μέσα από τη χρήση των ψηφιακών εργαλείων, των διαδραστικών παιχνιδιών και της γνωριμίας μας με την τεχνητή νοημοσύνη η διδασκαλία αποκτά άλλη δυναμική, άλλο εκτόπισμα.
Το αν η τεχνητή νοημοσύνη, που τόσο μας μάγεψε, είναι έτοιμη να κατακτήσει τον κόσμο, θα φανεί πολύ σύντομα. Μέχρι τότε, εμείς θα συνεχίζουμε να βάζουμε όλη μας την αγάπη σε αυτό που κάνουμε, με βοηθούς μας πλέον πιστούς τις νέες μας γνώσεις.
Καθόλου φτωχική δεν ήταν η δική μας η Ιθάκη και καθόλου δε μας γέλασε. Σοφές δε γίναμε, σοφότερες ίσως. Σίγουρα, όμως, νιώσαμε οι Ιθάκες τί σημαίνουν. Ευγνωμοσύνη μεγάλη για το υπέροχο ταξίδι. Μέχρι το επόμενο.
Για περισσότερο υλικό, σχετικό με το ταξίδι μας, πατήστε πάνω στο σύνδεσμο που ακολουθεί.
Course: Gamification
in Education
Place: Alcalá de Henares-
Madrid- Spain
Day 1: Education in the 21stCentury
- Education in the 21st Century: The Evolution to Web 3.0.
- Introduction to Gamification in education.
- Games as the excellent vehicle for learning.
- Specific Ideas and Ways to Gamify Your Classroom.
Day 2: Ways of bringing gamification of
education into your classroom
- How To Gamify Your Classroom
Using Computers And Mobile Devices
- Facilitate and evaluate
game-based learning in classroom
- Practical simulations
Day 3: Keep on Learning by Playing
-The benefits of a Gamified Socialized Learning Platform
- How to Use E-Learning Platforms.
-Practical Simulations
Day 4:
Let’s practice
- Integrating game based strategies into techniques in a curriculum
- Practical simulations: design activities or lesson plans with game
elements
- Open discussion to clarify doubts, answer queries and assist
participants
Day 5:
Project Presentations
- Project Presentations
- Evaluation
- Certificates
- Farewell
Comments
Post a Comment