Skip to main content

«Not all those who wander are lost.» J.R.R. Tolkein

Ένα πρόγραμμα Erasmus είναι πάντα ευπρόσδεκτο, αφού το λιγότερο που μπορεί να σου προσφέρει είναι ένα όμορφο ταξίδι και μία αλληλεπίδραση με ανθρώπους που καταπιάνονται με όμοια με εσένα πράγματα, που τους παρακινεί ένα παρεμφερές κίνητρο για γνώση και εξέλιξη. Όταν, μάλιστα, το δικό σου πρόγραμμα Erasmus περιλαμβάνει ένα ταξίδι στο μαγευτικό Alcala de Henares με συνοδοιπόρους τρεις υπέροχες φίλες, εύκολα αντιλαμβάνεσαι πως μάλλον όλα θα πάνε κατευχήν. Όπως και πήγαν. 

Μισή μόλις ώρα από τη Μαδρίτη βρίσκεται η μεσαιωνική πόλη Alcala de Henares, γενέτειρα του πατέρα του Δον Κιχώτη, Μιγκέλ ντε Θερβάντες, ο οποίος γεννήθηκε το 1547 στην πόλη. Η πόλη σχεδιάστηκε και χτίστηκε στις αρχές του 16ου αιώνα για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες πανεπιστήμιου και είναι η πρώτη του είδους της στην Ευρώπη. Το 1998 το ιστορικό κέντρο της Αλκαλά ντε Ενάρες ανακηρύχθηκε Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO

Από το επιμορφωτικό αυτό πρόγραμμα δεν έλειπε τίποτα. Τίτλος του προγράμματος ήταν: "Η τεχνολογία μέσα στην τάξη, η παιχνιδοποίηση στην εκπαίδευση". Πιο συγκεκριμένα, το επιμορφωτικό αυτό σεμινάριο 20 ωρών διοργάνωσε η Cervantes Training και αφορούσε καινοτόμες μεθόδους και σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία που μπορούν να εφαρμοστούν στην τάξη, με σκοπό την αύξηση του ενδιαφέροντος και της συμμετοχής των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Η επιμόρφωσή μας ήταν χωρισμένη σε τρία μέρη. Το πρώτο αφορούσε στην ανακάλυψη του τόπου με απεριόριστη καθοδήγηση από τους επιμορφωτές μας. Κάθε πρωί ήμασταν ελεύθερες να περιηγηθούμε τόσο στη μεσαιωνική πόλη που μας φιλοξενούσε, όσο και στην κοντινή Μαδρίτη και τις πολλές μικρές και μεγαλύτερες γειτονικές πόλεις. Μια πρώτης τάξεως απόδραση από κάθε τι συνηθισμένο.

Το δεύτερο μέρος ξεκινούσε κάθε μέρα στις 4 και τελείωνε στις 8. Τέσσερις ώρες γεμάτες γνώση. Τα μαθήματα περιελάμβαναν ένα μείγμα από θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις. Αναρίθμητα ψηφιακά εργαλεία παρουσιάζονταν για τα μάτια μας μόνο, το ένα μετά από το άλλο, παρασύροντάς μας στον κόσμο της παιχνιδοποίησης ολοένα και περισσότερο. Στη συνέχεια, η θεωρία έδινε τη θέση της στην πράξη. Παίρνοντας τη θέση των μαθητών, δοκιμάζαμε ένα-ένα τα νέα μας ψηφιακά παιχνίδια. Παίξαμε, μπερδευτήκαμε, γελάσαμε. Περάσαμε τέλεια.

Η επιμόρφωσή μας ολοκληρώθηκε την τελευταία μέρα με το τρίτο μέρος: την ενσωμάτωση όλων των νέων πληροφοριών στη διδασκαλία μας. Κληθήκαμε να παρουσιάσουμε σε λίγα μόνο λεπτά μία διδακτική πρόταση, επιδεικνύοντας με δημιουργικό και αποτελεσματικό τρόπο την κατάκτηση των νέων μας γνώσεων. Μέσα από τη χρήση των ψηφιακών εργαλείων, των διαδραστικών παιχνιδιών και της γνωριμίας μας με την τεχνητή νοημοσύνη η διδασκαλία αποκτά άλλη δυναμική, άλλο εκτόπισμα. 

Το αν η τεχνητή νοημοσύνη, που τόσο μας μάγεψε, είναι έτοιμη να κατακτήσει τον κόσμο, θα φανεί πολύ σύντομα. Μέχρι τότε, εμείς θα συνεχίζουμε να βάζουμε όλη μας την αγάπη σε αυτό που κάνουμε, με βοηθούς μας πλέον πιστούς τις νέες μας γνώσεις.  

Καθόλου φτωχική δεν ήταν η δική μας η Ιθάκη και καθόλου δε μας γέλασε. Σοφές δε γίναμε, σοφότερες ίσως. Σίγουρα, όμως, νιώσαμε οι Ιθάκες τί σημαίνουν. Ευγνωμοσύνη μεγάλη για το υπέροχο ταξίδι. Μέχρι το επόμενο. 

Για περισσότερο υλικό, σχετικό με το ταξίδι μας, πατήστε πάνω στο σύνδεσμο που ακολουθεί.

Our Erasmus+ project  



Course: Gamification in Education

 

 

Place: Alcalá de Henares- Madrid- Spain

 

                               

Day 1: Education in the 21stCentury

- Education in the 21st Century: The Evolution to Web 3.0.

- Introduction to Gamification in education.

- Games as the excellent vehicle for learning.

- Specific Ideas and Ways to Gamify Your Classroom.

 Day 2: Ways of bringing gamification of education into your classroom

 - How To Gamify Your Classroom Using Computers And Mobile Devices

-  Facilitate and evaluate game-based learning in classroom

-  Practical simulations

  Day 3: Keep on Learning by Playing

-The benefits of a Gamified Socialized Learning Platform

- How to Use E-Learning Platforms.

-Practical Simulations

Day 4: Let’s practice

- Integrating game based strategies into techniques in a curriculum  

- Practical simulations: design activities or lesson plans with game elements 

- Open discussion to clarify doubts, answer queries and assist participants

Day 5: Project Presentations

- Project Presentations

- Evaluation

- Certificates

- Farewell

 




.

Comments

Popular posts from this blog

Keep Megisti always in your mind

Τις περισσότερες φορές, η ζωή μας επιφυλάσσει πολύτιμες εκπλήξεις, όταν τις περιμένουμε λιγότερο. Οι υποχρεώσεις της καθημερινότητας, άλλωστε, μπορεί να γίνουν τόσο σαρωτικές, ώστε ακόμη και ένα ταξίδι στο Καστελλόριζο στην καρδιά του Οκτώβρη με 19 μαθητές και τέσσερις καθηγήτριες να μη φαντάζει η καλύτερη επιλογή σου. Τεράστιο λάθος.  Το Φεστιβάλ Γρίφων Καστελλορίζου, ύστερα από σειρά επιτυχημένων αλλά και επίπονων διοργανώσεων, έγινε θεσμός κερδίζοντας την αγάπη, εμπιστοσύνη αλλά και το ενδιαφέρον, όχι μόνο της τοπικής κοινωνίας αλλά και όμορων νησιών και άλλων περιοχών της Ελλάδας, αποδεικνύοντας πως ένα μικρό και ακριτικό νησί μπορεί πλέον να δημιουργεί τον δικό του πολιτισμό. Σε αυτό, λοιπόν, το φεστιβάλ επελέγη να συμμετάσχει και το 1ο Γυμνάσιο Κω, λόγω της επιτυχούς υλοποίησης σειράς δράσεων κατά την προηγούμενη σχολική χρονιά. Το ταξίδι μας ξεκίνησε στις 3 τα ξημερώματα της Παρασκευής 11 Οκτωβρίου στο λιμάνι της Κω. Μικροί και μεγάλοι, με εμφανή την κόπωση, λόγω της ώρας, α...

Πάμε σινεμά;

Άλλη μια χρονιά Κινηματογραφικής Λέσχης, η 14η, ολοκληρώθηκε και φέτος. Σεμνά και ταπεινά κλείνει ένας ακόμη κύκλος παρουσίας των παιδιών τις Κυριακές στο σχολείο. Απίστευτο δεν είναι;  Εκτός του σχολικού ωραρίου, μαθητές και καθηγητές ανανεώνουμε το ραντεβού μας κάθε δεύτερη Κυριακή στο φιλόξενο χώρο της βιβλιοθήκης μας και απολαμβάνουμε μαζί κινηματογραφικά πονήματα διαφορετικά από εκείνα που θα επέλεγαν σε πρώτο χρόνο οι μαθητές μας. Χέρι-χέρι, μικροί και μεγάλοι αφηνόμαστε στη μαγεία της μεγάλης οθόνης και ταξιδεύουμε παρέα σε άλλους κόσμους, αποκτούμε διαφορετική ματιά, νέα μουσικά ακούσματα και γινόμαστε για λίγο θεατές στις ζωές των άλλων. Άλλες φορές νιώθουμε την ανάγκη να επαναπροσδιορίσουμε την πυξίδα μας στη ζωή, ενώ άλλες φορές γεννιέται αυτό το υπέροχο αίσθημα ευγνωμοσύνης για όλα όσα απολαμβάνουμε στη ζωή μας.  Οι εικόνες από μόνες τους δεν μπορούν να μεταφέρουν τη μαγεία της κάθε κινηματογραφικής ταινίας, ωστόσο, δεν μπορούμε να μη ξεχωρίσουμε κάποιες από εκείνε...

Creative writing 2020-2021

If you're interested in seeing what our 3rd graders did with the new material they studied last year, click on the following link! Creative writing